fredag

Inför Ölinlägget - Julöl

"Costanza: De där sakerna jag skrev att jag inte tyckte om börjar jag vänja mig vid nu..."


Du kommer antagligen inte ha en aning om vad jag skriver om just nu. Om du nu läser bloggen vill säg. Nåväl, vi är inne på "Mariestads Julebryggd" och jag kommer nu skriva EXAKT vad jag tänker om låten du... imorgon kommer att höra i videon vi postar... Vi håller på, i detta nue att göra det youtubiska inlägg jag skrev om igår. Du kommer tillome se när jag skriver detta... Nu peak'ar vi!

"Soul Bells" - Trumpet.... Jag förstår låtnamnet... Lyssna på trumpeten... Framför mig ser jag en dvärg iklädd inget annat än blöja... Dansandes i ett kalt rum... Dvärgen synkar varje rörelse med trumpetens av stickande, runt 2:30." - Ray Hueston, det är det jag såg - jag lovar.

Brakskit är påväg att bli shitfaced, dvs full. Vi har alla njutit av diverse julöler ikväll:

På en skala mellan 1 och 5.
1. Falkon Julöl : 2 - "vi säger 2"
2. Samuel Adams: 4 - "vi säger 4"
3. Wisby Julbrygd: 4 - "vi säger 4 då"
4. Nils Oskar, Kalasjulöl: 3 "vi säger 3"
5. Mariestads Julebryggd: 2 "vi säger 1"
Mer om  betygsättningen kommer ni att finna i vårt youtubeklipp så fort vi fått upp på det tuben!

Slutsats
Vilken vinner? Jo Wisby vinner, inte nog med att den klunkar bäst utan den är även betydligt mer "up to date" än de andra så kallade julölen vilket vi alla uppskattar. Vem var då sämst? Ja det får vi tyvärr ta och kora Mariestaden... Inte för att den var äcklig som öl, för vad är en äcklig öl? "Harboe" nej utan för att den kändes MIST julig.

"Det Costanza sa nu..." - Ray Hueston.

1 kommentar: